Minä en tajua mihin minun aika oikein menee, tuntuu että mitään en saa aikaiseksi mutta kuitenkin blokini päivityksetkin on ihan retuperällä.

Mutta täällä ollaan edelleen. Tuon unelmakämppä projektin kimpussa olen ollut ja iski idea kokeilla kuinka halvalla sisustuksen saisi aikaiseksi. Tätä voi seurata Sisustusideoissa päiväkirjastani, mutta yritän päivitellä tännekkin, ainakin joskus edistymistä.

Päätin hintarajaksi 600€ jolla asunto pitäisi saada sisustettua, eli mahdollisimman halpaa kierrätettyä, itse tehtyä, tuunattua, halpakauppojen ale ostoksia jne.

Projektin tiimoilta iski sitten vihdoin inspis alkaa tekemään tilkkupeittoja. Materiaalina: kierrätyskeskuksen 1€ kassipäiviltä ostettuja neuleita, samettihousuja/-hameita, muutama muu hame, pari paitaa, jakku (1€.n kassiin mahtui 20 vaatetta), lisäksi olen haalinut kierrätyksen ilmaisista verhonpaloja, pöytäliinoja yms. joita noihin käytän. Joitain esim tyynyliinoja olen ostanut 10 snt. hintaan ja jokunen kangas on ostettu pitsin vuoksi. Takapuolet/ vanut tulee kierrätyksestä ostetuista päiväpeitoista jotka on maksanut 0,5-1€/kpl. Kokonais hinnaksi kalleimmalle tulee 2€! Tilkkupeittoja olen hippuillut jo kauan ompelevani nyt sain vihdoin tän projektin tiimoilta inspiksen niihin, hienoa, hyvä projekti! Olen halunnut tilkkupeittoja läjäpäin en vaan ole raaskinnut ostaa enkä viitsinnyt ommella (no ok toissa syksynä tein sen yhden torkkupeiton).
Kesken eräisiä siis ovat viellä, vaan en malta olla vilauttamatta :pretty: kankaita on viellä ainakin kolmeen pääliseen ja läjään tyynyliinoja.
Ensimmäisessä peitossa kukallinen kangas on ilmainen verhonpala, ruutunen purettu ilmaisesta helmalakanasta tms, vaaleanpunainen (kietasu hame), vaalean ruskea sametti (housut) ja beige palmikko (neule) euron kassista
Toisessa kuvassa paksu pitsikangas verho tms kierrätyksen ilmaisista, helmineule (paita) ja luonnonvalkoinen sametti (hame) euron kassista, vaalia kangas kolmesta 10 snt.n tyynyliinasta.

 

Aamusella kasasin yhden mutta en sitä ole viellä kerennyt kuvaamaan. Tähän vaan tuntuu jäävän koukkuun, kun saa yhden päälisen läjättyä niin on jo yksi parhaimmillaan kaksikin ideaa jo odottamassa. Ja hirvee hinku hankkimaan lisää materiaalia, minä kun haluan nämä toteuttaa mahdollisimman halvalla ja tosiaan käytän vain kierrätysmateriaaleja. Halvat päiväpeitot on nyt ollut hieman hakusassa.

Eilen toin kierrätyksestä valtavan pussillisen ilmaisia farkkuja joista olisi tarkoitus tehdä Iida-Marian parvekkeelle tuoleihin huput. Siis toteutan nyt osan unelmakämppääni ihan oikeastikkin esim parvekkeen Iida-Marian parvekkeesta.