Toisesta kalenterin luukusta löytyi herkät pitsi tähtöset. Pääsevät ikkunaan kunhan osaan päättää minkä huoneen.

Nämä ovat ihanat!

Liisa löysi tänään kalenterinsa luukusta tälläisen muisti kirjan.

Ja taasen sitä ohjetta. Tähän käy mikä tahansa vihko, tällä kertaa kierre vihko jossa kovat kannet = helppo.

Mittaa kirjan korkeus saumanvaroin ja leveys x2 ja vähennä leveydestä noin 4cm.

Saumaa kappale ympärin.

Mittaa etukannen kohta ja merkkaa se vaikka nuppineuloin

Somista, minä silitin kanteen printin ja ompelin pitsinauhaa. Kanteenhan voi laittaa myös tekstiprintin sisällöstä.

Ompele leveys "taskuiksi" molempiin reunoihin, käännäsaumanvarat sisään

Tikkaa reunat. Tikatessa selkosan kääntämätön reuna käännetään sisäänpäin.

 

Ja sitten viimeyön touhuiluun

Minulla on ollut vuosia tälläinen kirjoituspöytä, jonka olen saannut vaihdossa ystävältäni. Se on vaeltanut huoneesta toiseen ja olin jo ajatellut sen laittaa kiertoon. Sorry huono kuva olin sen illalla jo raahannut pihalle pikasesti hiottavaksi kun tajusin että siittä ei taida löytyä ennen kuvaa.

Sitten vaan maalaamaan, illalla tämä saa uudet vetimet ja muuttaa yläkerran aulaan minulle ompelupöydäksi.

Nyt minä lähden kiitään työmaalle, hyvää joulukuun toista päivää kaikille teille.