Tänään pääsin avaamaan kalenterin ensimmäisen luukun ja katsokaa mikä ihanuus sieltä paljastui. Liisa oli raaskinnut laittaa minulle askartelemansa ihastuttavan taulun/kortin. Tiedän tälle juuri sopivan paikan kunhan joulusiivous edistyy tarpeeksi pitkälle. On tosin tuossa hyllylläkin kiva. Varmaan tulee olemaan esillä pitkään!

Liisa sai minulta tekemäni neulatyynyn muutamalla neulalla varustettuna.

Malli on varmaankin alkujaan Tilda kirjasta (?). 

Pientä Kirjallista ohjeen tynkää:

Leikataan kankaasta kaksi pyöreätä tilkkua (minä käytin kahvikupin aluslautasta mallina)

Ommellaan palaset yhteen (jätetään tietenkin täyttöaukko)

Täytetään vanulla mahdollisimman tönköksi ("litteäksi") ja suljetaan täyttöaukko käsin ompelemalla.

Kierretään ympärille kireälle esim. juutti narua. Solmitaan aloitus ja lopetus tiukasti yhteen keskelle toista puolta (tai ripustus lenkiksi sivuun).

Keskelle molemmin puolin ommellaan napit. Napit olen ommellut monin kertaisella langalla ja solminut langan päät yhteen toisen napin alle. Yleinsä minulla on joku apuna puristamassa tyynyä keskeltä littaan jotta saan napit uppomaan tyynyn keskelle.

Olen tehnyt myös tilkkuisia leikkaamalla neljä eri väristä 1/4 ympyrä tilkkua. Narun tilalle käyttänyt pitsinauhaa ym, mutta pitsin alle kannattaa piilottaa naru pitsit tahtoo hajota ennen kuin ovat tarpeeksi tiukalla.

Minun oli tarkoitus esitellä tänään myös astia ostokseni ja iso mattoni mutta en nyt kerkeäkkään kuvia niistä ottaa. Alunperin oli tarkoitus myös ohje tehdä kuvallisena mutta ei nyt onnistu.

Kiitokset kaikille jotka täällä jaksaa käydä ja varsinkin heille jotka kommentoivat. Kommentteja on aina niin kiva saada