Käytiin muorilan rannassa kelasaunassa saunomassa ei siinnä mitään monesti jo tänäkin kesänä saunottu siellä (kotona sauna lämpiää aina joka ilta) mutta MINÄ KÄVIN UIMASSA!  Ja siis heti kun rantaan mentiin en saunasta. Ai miksikö hehkutan no olen uinut viimeksi 1982, eikö tää silloin ole jo taputusten arvoinen saavutus? No se siittä eikä oikeesti tarvii taputtaa, mutta josko joku ymmärtäisi iloni=o) Ja ennekuin kysytte mikä on kelasauna. Hervottoman jätti suuren kaapeli kelan sisälle tehty sauna, ihan takuulla ainut laatuaan maailmassa.

Tänään jo peukalo toimii ja puristusvoimakin vasuriin palautunut suhteellisen hyvin. Kilikili purkki pysy käsissä ja maalasin singerin jalan  joka hiekkapuhallettiin pari vuotta takaperin raktori remontin yhteydessä. Tämäkin on ollut minulla jo liki 20 vuotta aitassa/tallilla en vaan ole saanut sitä maalattua. Nyt tiedän mihin sen haluan tai oikeastaan paikkoja olisi useampikin, tarvii varmaan hankkia toinenkin. Samalla maalasin siihen kirppikseltä vuosi takaperin ostamani vanhan pikku pöydän pöytälevyn, mieli kyllä tekisi sellaista valurautaista ovimattoa siihen mutta tää on ihan kivan mallinen. Ai niin ja sitten kilitin myös vanhan peltisen rikkalapion. Nää siis maalarin valkosella (eli näyttää luonnonvalkoiselta/ vaaleen beigeltä). Ja kilikili on siis spraymaalia.

No sitten maalasin myös vanhan työkalu arkun kannen päätä eka kertaa. Sisäpuolen roosaksi ja itse arkun valkoiseksi olen maalannut jo 3v. takaperin kun sen ostin. Mulla kun joskus nää projektit venähtää.

Edelleen riitti lämpimästä huolimatta/ sen takia tinniä niin hioin yhden pöydän, mutta siittä myöhemmin tarinaa. Oon siis ollut aika ahkera (näitten lisäksi tietenkin kaikki perushommat pariin kertaan lattian lakasu, monta koneellista pyykkiä, moneen kertaan pöytien siivoaminen jne.) Ja olen kyllä istuskellutkin ja nauttinut lämpimästä ja leikkinyt kissan ja muksujen kanssa.

Kun noista projekteista ei viellä ole kuvaa niin tässä yksi kuva viime viikkojen kirppari ostoksista. Paitsi tuo kattila ja muki on työkaveriltani. Hyllykön olen jo kerennyt maalamaankin. Emali siivilöitä olen kytistellyt jo kauan ja sitten löysin kaksi säällisen hintaista samalla reissulla, toinen on saman värinen tuon päälärin ja ämpärin kanssa). Tuollainen vaaka minulla on toinekin, kahvi purkit täälläpäin on tosi hinnakkaita nämä yksilöt oli edullisia (kävin juuri tarkistamassa ja kylppärin hyllyllä on yksi erikois kutsu kahvi purkki ihana ruusuinen ajalta kun keräsin ruusu juttuja).  Rosetti raudassa oli kolme erinlaista kuvio osaa. Tupakka askin tietenkin otan lauantainna häihin mukaan. Maustepurkkeihin pitää laittaa tarrat oli jollain ihan hassuilla nimillä. Ja mukit pääsee hammasmukeiksi. Ai niin ja tuo kello on NIIN ihana. Olen hippuillut ties miten kauan tuollaista Haapakirppikseltä (siellä siis myydään joitain sisustus tuotteitakin) mutta nyt löyty paljon edullisemmin kirppikseltä.

1758232.jpg

Tulipas pitkä sepustus. Nyt lähden maalaamaan poikien sängyt viellä kertaalleen. Meijän pikku pojat on varustettu minun heti nyt luonteellani. Eli eilen päättivät että heidän sängyt pitää maalata ja kun minun käteni ei antanut peräksi hioivat (minkä hioivat) itse ja maalasivatkin ne kertaalleen. Minä sitten aamulla yritin paikkailla ja maalasin toiseen kertaan jälki on jopa minun mielestä kauhea mutta, en alkanut uudelleen hiomaan että pojilla into riittää. Sängyt joka tapauksessa uusitaan heti kun sopivat eteen tulee.